Nagrzewnice, kaloryfery, ogrzewanie - kilka cieplych slów

Nagrzewnice, kaloryfery, ogrzewanie - kilka cieplych slów czyli wypożyczalnia nagrzewnic azać się bardzo istotna przy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuj

Dodane: 28-03-2019 12:43
Nagrzewnice, kaloryfery, ogrzewanie - kilka cieplych slów

wypożyczalnia nagrzewnic


Elektryka w samochodzie – lepsze możliwości wykorzystania auta

Chociaż elektryk najczęściej jest kojarzony z montażem i naprawą instalacji elektrycznych to jego wiedza może okazać się bardzo istotna przy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuje się, że bez dostępu do elektryczności w samochodzie nie moglibyśmy skorzystać ani z radia, ani na przykład z wycieraczek podczas niekorzystnej pogody. Elektryczność w autach jest bardzo rozpowszechniona i coraz więcej uwagi jej poświęcają osoby planujące wytwarzanie nowych modeli samochodów. Wprowadzone są już w życie auta, które nie korzystają z paliwa, a poruszają się właśnie dzięki elektryczności.


Tradycyjne źródła energii cieplnej

Tradycyjne źródła energii cieplnej

Jako tradycyjne źródła energii cieplnej przyjmuje się takie metody postępowania, w których nie jest brane pod uwagę ewentualne negatywne oddziaływanie na środowisko.
Ciepło z elektrociepłowni

Ciepło z elektrociepłowni do budynku dostarczane jest rurociągami w postaci gorącej wody. Woda ta nie jest stosowana bezpośrednio do ogrzewania, lecz jej energia cieplna przekazywana jest do wewnętrznego obiegu grzewczego centralnego ogrzewania w wymienniku ciepła (rekuperatorze). Dawniej powszechnie stosowano do przesyłu magistrale słabo izolowane, co powodowało duże straty ciepła, a wykonanie instalacji przesyłowej wymagało wysokich nakładów. Obecnie stosowane są powszechnie rury preizolowane, które ograniczają straty ciepła i ułatwiają montaż.

Wady i zalety

ciepło jest częściowo odpadem przy produkcji energii elektrycznej,
są bezobsługowe,
rozliczanie zużyci energii wymaga stosowania liczników energii cieplnej,
w przypadku niewielkiej ilości przesyłanej energii wysoki koszt sieci przesyłowej
niedostępność na żądanie w okresie przejściowym (do momentu włączenia wymiennika ciepła) lub niepotrzebne ogrzewanie przy ciepłej pogodzie (wiosną), przy braku regulacji wewnętrznej, prowadzące do przegrzewania pomieszczeń i marnotrawstwa energii.
rozwiązanie nie wszędzie dostępne.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie


Ciekawa historia grzejnika

wypożyczalnia nagrzewnic

Powszechnie uważa się, że centralne ogrzewanie wynaleźli starożytni Rzymianie. Jednak z dochodzenia przeprowadzonego przez elektrociepłownię z Samary (południowo-zachodnia Rosja) wynika, że pierwszy grzejnik został zamontowany w roku 1855 w Sankt Petersburgu. Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony w Prusach, w Kamieniu Pomorskim (Kammin), lecz mieszkający w Rosji Niemiec pochodzący z rodziny o włoskich korzeniach). Swój wynalazek nazwał "gorącą skrzynką" i opatentował w Niemczech i USA.

Pomnik grzejnika
Urządzenie doczekało się pomnika. Z okazji 150 rocznicy zamontowania pierwszego grzejnika w Sankt Petersburgu, na początku sezonu grzewczego 2005, przed elektrociepłownią w Samarze stanął mierzący 2 metry wysokości i ważący 200 kg pomnik żeliwnego grzejnika (wykonany przez lokalnego artystę rzeźbiarza Nikołaja Kuklewa). Powyżej urządzenia, w świetle okna z grubą kotarą, wyleguje się w cieple kot1.

W Polsce pomnik kaloryfera znajduje się w Stąporkowie (woj. świętokrzyskie) przed Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury. Ma on około 3 m wysokości i jest jednym z największych w Europie i jedynym w kraju. Duży żeliwny kaloryfer ma za zadanie przypominać świetność miasta z czasów, gdy tutejsza Odlewnia Żeliwa produkowała aż 96% grzejników. Uznany jest za nieoficjalny symbol tego miasta.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzejnik